  | 
 
 
 
  
  | 
	
   | 
  
 
  
	
	 
	  
		
		 
		  | 309122 Upisa & 38377 Tema u 35 Foruma | 
		  
		 
		  nema novih upisa, od vase zadnje posjete 04.11.2025 - 11:23.
  | 
		  
		 
	   | 
	  
			
			
	   | 
	  
	 
   | 
  
 
  | 
	
   | 
  
 
 
	
 
  | Autor | 
  
	
   | 
  
	 
  | 
	
   | 
  
	
   | 
  
 
  
	
	 
	  VIP Clan  2607 Upisi  - BDJ Kralj  Opomena u Forumu: 0
	   | 
	  
	 
	    | 
	  
	 
   | 
  
	pozz raj ew lutajuci po googlu naleti na ovo pa da i s vama podijelim, text koje pisao nezz mozda od vas neko zna.. tak da ija samo kopiram  nadam se da ce nekome pomoci    
 
SAVJETI ZA DOBAR MIX 
 
 
Stigli smo do tocke gdje imate snimljen cijeli materijal po kanalima. Svi su  
glazbenici, ukoliko ih je više njih sviralo na pjesmi, odradili svoj posao i sada ostaje  
samo na vama onaj dio zbog kojeg se mnogim mladim snimateljima-producentima  
diže kosa na glavi. Pogadate, ostaje nam mix i mastering pjesme. 
Mix i mastering su dva vrlo zasebna procesa. Miksanje je umjetnost poravnavanja  
nivoa i ekvalizacije, te ubacivanje svih razlicitih izvora sa mnogo traka (kanala) u  
stereo mix, dok je mastering proces stavljanja mixa u završnu formu spremnu za  
album. Strahovit razvoj softwarea i hardwarea u posljednje vrijeme ucinili su ovaj  
proces lakšim i jeftinijim nego ikada. 
 
Proces miksanja 
 
Molim Vas da uvažite ove parametre, ne kao pravila, nego kao pocetnu tocku  
miksanja pjesama koristeci analogni mikser. Naravno da instrumenti variraju radi li se  
o technu, popu ili simfoniji, ali reference ce uvijek biti od pomoci. 
 
Podesite ulaznu osjetljivost 
 
Pritisnite za pocetak na mikseru (ili softverskom sekvenceru) prekidac SOLO na  
onom kanalu kojeg želimo obraditi tako da signal na VU-metru dosegne 0 dB. 
 
Bas bubanj (kick drum, kasa) 
 
Gain 0 dB, EQ +3 dB na 50 Hz, +1 dB na 3 kHz, -3 dB na 275 Hz, bez efekata, jer  
može "razrijediti" prostor. U instrumentalnom dijelu kasa se uvijek prva i zadnja  
kontrolira. 
 
Doboš 
 
Gain -2 dB, EQ probaj sa frekvencijama iznad 4 kHz, dodaj reverb ako to pjesma  
traži ali oprezno da ne bi smetao vokalu cak ako doboš treba pomaknuti za par  
stupnjeva. Kasu i doboš obavezno treba separirati na zasebne kanale. 
 
Glavni vokal 
 
Gain 0dB, koristit LOW CUT filter za eliminaciju niskih frekvencija (udarci nogom  
o pod ili stalak...) i "pop" tonove oko 100-200 Hz. Pažljivo pooštrite visoke  
frekvencije oko 15 kHz da dodate "zraka" (AIR) i sjaj, ali nemojte pretjerivati. 
Ovo je najveci trik u procesu prilagodbe! Pažljivo centrirajte vokal i izaberite vrlo  
nježno visoke frekvencije na ekvilajzeru uz panoramu (PAN) tocno u centru. Stavite  
slušalice i uvjerite se da Vam je vokal tocno u centru cela. Svaka rijec u pjesmi mora  
biti razgovjetna. Dodajte reverb i delay, ali pazite da vokal ne postane "mumljav".  
Prije samog mixa još jednom provjerite vokal i popravite sitnice. 
 
Cinele 
 
-25 dB. Izbjegni da cinele smetaju vokalu. Panoramiraj ih na"2 sata" I upamti da je  
njihova glavna zadaca slijepiti glazbu na traci. Ne trebaju biti glasne ili jako  
primjetljive. 
 
Synth pad ("tepih")  
 
-20 dB. Napravi ih u stereu I strogo ih panoramiraj lijevo I desno sa generalnim  
efektima ako je potrebno. Cak se može upotrijebiti npr. SPL-ov Vitalizer sa funkcijom  
"stereo imaging" koja ce sznth padove uciniti još prostranijima. Pad je inace lijep  
dodatakpjesmi, ali ne dozvolite da zasjeni ostale bitne elemente u pjesmi, zato ih  
držite u pozadini. 
 
Bas gitara 
 
-10 dB ili jace. Uvijek ih panoramiraj u centar. Ako koristite multi efekt ogranicite  
se na choruse ili lagani flanger bez reverba. Preporuca se cvrsta sinkopa kase i bas  
gitare. Ako radite sa softerskim sekvencerom postoji jedan mali trik kako da bas zvuci  
konkretnije, masnije I cvršce. Nanon što ste u midiju odsvirali bas pomocu klavijature  
editirajte ga tako da mu zadate fiksni "velocity" na razinu 120! Nakon toga u midi  
editoru pregledajte da vam ton jedne note ne prelazi preko drugog, tj slijedeceg tona.  
Ako je potrebno cak ga možete odrezati malo prije tako da dobijete na cistoci basa. 
 
Ritam gitara 
 
-15 dB. Panoramirajte van centra (lijevo ili desno) koristeci low cut filter da bi se  
riješili baseva I dodajte srednjih tonova za lagano izdizanje, ali pazite da se gitara ne  
kosi sa vokalom. 
 
Perkusije 
 
-20 dB. Stavite ih izvan centra, osim ako su vrlo bitne za osnovni ritam. Ekvalizirajte  
ih ukusno ako je potrebno. Trudite se da dobijete zvuk ruke na koži (konge) ako je  
moguce. Pratite VU-metar kada ponovo pustite cijeli mix I pazite da peakovi budu na  
3 dB. Ako imate previše tutnjavine (notch), smanjite fejdere za 1 dB. 
 
 
Mono provjera (mono check) 
 
Uvijek provjerite svoj mix na mono I potražite iznenadne propade ili instrumente  
koji iscezavaju. Takoder pripazite na fazno poništavanje pojedinih instrumenata ili  
vokala te ih ispravite na mikseru ili softveru faznim obrtacima ako je potrebno. 
 
 
Pravilo "ne stavljanja fejdera iznad 0 dB" 
 
Kad pocinjete miksati slijedite ovo važno pravilo. 
Ako pronadete da vaš vokal ne zvuci dobro osim na +5 dB, spustite sve za 5 dB da  
sacuvate headroom. Ne želite da vaš mix bude kompromitiran na najvišim peakovima  
pjesme sa krckanjem (distorzijom). Fino podesite po ukusu da dobijete kvalitetu I  
sacuvajte dinamiku pjesme I tada ste ucinili posao. Tad sve sjedne na svoje mjesto I  
imate dobar materijal. Budite precizni jer najmanji pomaci fejdera cine veliku razliku. 
 
 
MIX JE DINAMICAN PROCES  
 
Ako koristite mikser oznacite fejdere po grupama. Ako npr imate 4 subgrupe možda  
cete poželjeti poslati trake od vokala u grupe 1 I 2 a sve ostalo u 3 I 4. Tako možete  
lagano mijenjati balans izmedu pjevaca I benda u svakom trenutku. Ova tehnika daje  
izvrsne rezultate. Možete dati vokalu dosta oštrine kad je dio mumljav I kad pjevac  
uzme pauzu možete pojacati bend. Ako imate 8 subgrupa možete posvetiti 5 I 6  
bubnjevima a 7 I 8 efektima. 
 
 
ULOGA KOMPRESIJE U MIKSU  
 
U procesu snimanja na snimac možete ukljuciti kompresor/limiter/gate. Kompresor  
reducira dinamicko podrucje za koje smo se izborili u našem mixu. U mnogim  
okolnostima to necete željeti, pa ipak, u vecini slucajeva vidjet cete da je to korisno,  
pogotovo kad želite da vam muzika na pjesmi bude što glasnija ili da ima "gustocu"  
radio mixa. Stereo kompresor pomaže balansirati pjesmu I daje joj "uniformirani"  
karakter kakav smo naucili slušati u komercijalnoj muzici I ustvari vam daje  
najsnažniji I najnježniji mix I umanjuje oštre zvukove koji smetaju uhu. Medutim,  
može se vrlo lako dogoditi da upotrbljavajuci kompresor možete napraviti totalno  
beživotnu pjesmu I oduzet joj dinamiku. Ono što je zapoceto kao snažni orkestralni  
aranžman može završiti kao beživotno ijednolicno. Budite oprezni I izbjegnite to! 
Kompresija je potrebna da bi eliminirala vrhove (peakove) koji smetaju I "bodu"  
uho. Ako imate skupi lampaški kompresor ili dobar plugin možete napraviti s njime  
pravu magiju. 
 
 
ULOGA MASTERING PROCESORA 
 
Mastering procesori su sve popularniji. Ovdje sam zabilježio kako upotreba ovog  
procesora može dobar mix pretvoriti u odlicni. Ako imate mastering procesor možete  
ga koristiti umjesto kompresora u miksanju, jer mastering procesor ima obicno sve  
funkcije (kao mastering EQ, multi band kompresor, exciter, stereo imaging, limitere I  
gate). Ovi mastering alati mogu vam koristiti dugo dajuci vašoj glazbi unikatni  
sonicni dodatak. Može se koristiti da dade svim pjesmama na albumu finiš tako da sve  
zvuce jednako jako I može ubalansirati volumen izmedu vrlo razlicitih pjesama, pa ce  
Vam projekt zvucati profesionalno. 
 
 
MULTI BAND KOMPRESOR 
 
Koristeci usko srednjetonsko podrucje ekvilajzera može Vam dati vrlo suvremeni  
zvuk I svježinu muzici. Podižuci kompresor na 50-60 Hz može Vam dati "udarac u  
prsa" kase bez uništavanja delikatne dinamike vokala. Još postoji mnogo aplikacija  
kao npr korištenje multi band kompresora da bi se poslala midi traka na Vaš digitalni  
mikser optimalno kompresirana (ducking), ili kod prejakih glasova (voice over), ili  
pak kao "de-eser" za uklanjanje oštrih I ubitacnih sibilanata kod vokala. Svaki dio  
ovog uradaja može biti korišten kako bi doprinjeo oplemenjivanju kvalitete finalnog  
produkta. 
 
 
FINALNI "DODIR" 
 
Sad dolazimo do najosjetljivijeg dijela. Nekad je dobro napraviti usporedbu sa  
metalima: da li želite da Vam snimke budu željezno hladne ili blijede I anemicne pout  
aluminija ili da zvuce toplo, lako obradivo (za uho) sjajno I vjecno pout zlata? 
Najvažniji faktor završnom "dodiru" je uzajamno djelovanje izmedu Vaših ušiju I  
misli, ali je isto tako važno da imate dobar uredaj koji ce pomoci I ušima I mislima da  
dosegnu kvalitetu. 
 
 
SAVJETI ZA MIKSANJE VOKALA 
 
Kad snimam vokale trudim se ne koristit I ekvilajzer. Glavni razlog tome je što se je  
teško vratiti unatrag I spariti zvuk koji ste imali mjesec kasnije kada ste odlucili  
ponovo otpjevati npr. prvi red zadnje strofe. 
Ako koristite EQ pri vokalima, koristite ga dok miksate. Evo brzih savjeta 
Podizanje izmedu 150-250 Hz ce uciniti vokal grub I hrapav. Rezanje tih  
frekvencija ucinit ce vokal nježan I fin. 
Uvijek koristite visokopropusni filter kad snimate I miksate. To ce sprijeciti da  
vokal bude mumljav I pun baseva. 
Ne podižite previše frekvencije izmedu 1-3 kHz jer su to hrapave frekvencije. 
Dodavanje EQ izmedu 5-7 kHz dodat ce osjecaj blizine ali istaknuti sibilante  
ako dodate previše. 
10-12 kHz I više ce dodati "zraka" (air) vokalu. 
Ekvalizirajte ušima, ne ocima! 
Postoji razlog zašto možete dodati I oduzeti 15 ili više dB za svaki band. To ne  
treba biti izražen efekt da bi napravio dovoljnu razliku u miksu. Drugi razlog za  
korištenje cim manje EQ je taj da se izbjegne ružni efekt poput fejzera. To Vam  
može prouzrociti zvuk neprirodnim. 
Reverb- Stavite kratki reverb (1,5 - 2,5 sek) na vokal ako je to pop-rock skladba  
umjerenog tempa. To ce vokal malo popuniti zvukom I dodati prostornosti. Cak  
I "suhi" vokal ce imati koristi od malo reverba. Upamtite: nemojte pretjerati! 
Delay- Takoder dodajte I malo dileja na glavni vokal.  
Dugi dilej >250 ms dati ce dodatno snagu vokalu ako to zahtjeva tempo  
pjesme. 
Kratki dilej može proširiti zvuk vokala – koristite blizu 30 ms za "poduplati"  
vokal I držite ga nisko u miksanju. To ce vokal uciniti debljim bez da morate  
dodavati ostale efekze ili ekvilajzer. Kada miksam odmah znam koji cu reverb  
koristiti ali nekada je najbolji onaj reverb kojeg ni nema. 
 
--------------------------------------------------------------------------------------- 
 
EKVALIZACIJA – OPCI SAVJETI 
 
Svi ekvilajzeri zvuce drugacije zato iskušajte nekoliko njih I uocite razliku. Najbolje je riješiti se neželjenog  
zvuka odmah nego se oslanjati kasnije na ekvilajzer. Ekvilajzer može oštetiti Vaš zvuk jer utjece na vremenske  
odnose medu frekvencijama. Upamtite : važan je cjelokupni zvuk miksa a ne pojedinog instrumenta! 
Mijenjanje EQ na pojedinom instrumentu može imati suprotan efekt na drugim instrumentima, npr. dodavanje  
ekstra baseva na gitaru ili synth može znaciti gubljenje baseva na bubnju. Da se rješite digitalnog zvuka srežite  
sve frekvencije iznad 12 kHz. 
Uobicajeno je podizanje za nekoliko dB. Ako rezanje frekvencija ne daje rezultat, ponovite sa još jednim  
rezanjem iste frekvencije. Rezanje srednjetonskih zvukova može dati dojam da je glasnije.To je korisno za  
ritmicke djelove. Klavijature I gitare cesto zauzimaju istovrsne bandove frekvencija. Dakle, srežite "mid range" I  
podignite dno I vrh jednoga , a ucinite obratno sa drugim instrumentom. Koristite ekvilajzer za podizanje ili  
rezanje frekvencija unutar pojedinog zvuka radije nego da prilagodavate ukupni volumen! Korisno je za  
višestruke gitarske dijelove ili za gitare I klavijature. 
Mijenjanje ekvalizacije nekog instrumenta imat ce efekta na njegov volumen – morat cete ga prilagodavati. Ako  
dva dijela (npr. dvije akusticne gitare) sviraju istu stvar nemojte ih ekvalizirati zasebno – kombinirajte ih za "veci"  
zvuk. 
Ako je nešto loše snimljeno, dodavanje neke kolicine ekvilajzera nece pomoci. Bolje snimite ponovo! Ako je  
aranžman prenatrpan, bolje izbacite neke dijelove nego da ih forsirate sa ekvilajzerom. Ako su neki dijelovi mutni,  
nemojte srezati iste frekvencije svih instrumenata jer ce to uciniti rupu u miksu. Maknite razlicite frekvencije sa  
razlicitih instrumenata za ispuniti audio spektar. Posebno se cuvajte podizanja gitara u granicama 1-6 kHz, jer to  
utjece na vokale. Podignite ih radije izmedu 5-8 kHz.  
Pri završetku snimanja snimka može imati neprirodno visoku razinu basa, te ih morate smanjiti ako bude bilo  
potrebno. Nemojte koristiti ekvilajzer na svemu I ne slušajte precesto pojedinacni zvuk. Poduplajte gitare (ili  
vokale) a onda ubacite EQ da bi zvucali drugacije – suprotno onome što sam rekao prije- za telefonski zvuk.  
Podignite za 1 kHz pa srežite sve ponovo za oko 1 kHz.  
Kod svirke uživo koristite EQ za sprecavanje mikrofonije (feedback). Podesite ga tako da približite mikrofon  
zvucniku, te pojacavate sve do pojave mikrofonije, a onda ocistite, tj spustite problematicne frekvencije.  
Umjetni instrumenti kao el. gitara ili synth mogu imati EQ ugraden u sebi da im daju formu. Kao I sa svim  
efektima provjerite zvuk sa I bez efekta da se uvjerite kako ne pogoršavate stvar. Najprije ekvalizirajte, zatim  
kompresirajte ili obratno jer se tako dobivaju I razliciti rezultati. Zapamtite nivoe frekvencije instrumanta pri  
ekvalizaciji . Prelazak tih nivoa vodi u šum. 
 
-------------------------------------------------------------------------------------- 
 
REVERB – OPCI SAVJETI 
 
1 – Slušajte razlicite reverbe I nemojte ih koristiti samo zato da dobijete prostornost. Ako koristite pluginove  
testirajte ih nekoliko za svaki posao. Neki su bolji od drugih za odredeni posao, a proizvodaci koriste razlicite  
algoritme za izracunavanje reverba. 
2 – Reverb pluginovi mogu biti vrlo intenzivni. Gdje je moguce koristite kao send efekt I prenesite nekoliko traka  
na njega radije nego kao višestruke insert efekte. Takoder I neki high-end reverbi imaju razne osobine. Odlucite  
želite li takve reverbe ili cete se zadovoljiti pluginovima koji zahtijevaju manje procesora na PC-u. 
3 – Za send efekt uvijek podesite vrijednost "ulazivosti" na 100%. Za insert efekt su dobri I pluginovikoji su  
podešeni na odnos direkt-efekt (dry-wet) 50-50%. 
4 – Korištenje reverba sa dugim repom prenatrpati miks. Umjesto njega koristite funkciju "pre-delay" koja ce  
smanjiti dojam prostora a ne da reverb zvuci direktan. 
5 – Ambijent reverb se koristi za "vracanje" zvuka u miks, da se dobije dojam prostora. 
6 – Medium/hall reverb se najcešce koristi. Nemojte ga koristiti u istim kolicinama na sve instrumente vec svakom  
instrumentu dajte razliciti nivo reverba da dobijete kontrast. 
7 – Reverse (obrnuti) reverb. Obrni dio, dodaj reverb I onda opet obrni natrag. 
8 – Gated reverb se koristi za stvaranje prostornosti bez zagušivanja prostora izmedu nota. 
9 – Gated fat (masni) sounding reverb dodaje oštrinu bubnjevima I perkusijama. 
10 – Dugacki reverb na basu teži da zamuti miks. 
11 – Ne vežite se previše uz stereo reverbe. Mono reverbi su manje procesno intenzivni I bolje pašu miksu. 
12 – Koristite li isti reverb na svim instrumentima, oni ce zvucati kao da su svi svirani u istom prostoru. To se  
može koristiti samo ako želite da zvuci kao "live" snimka. 
13 – Vokali rijetko zvuce dobro bez dodatnog reverba. 
14 – Popularni trik da izbacite vokal "ispred" je da koristite 50-80 ms pre-delay da stvorite prostor izmedu vokala  
I reverba. 
15 – Vokali- da ih izvucete naprijed koristite lagani reverb koristeci pritom ekvilajzer gdje cete spustiti niske  
frekvencije da ne zvuci vokal mumljavo. 16 -  
Koristite razlicite reverbe za strofe I refren (radi dinamike I promjene psihoakusticnog raspoloženja kod  
slušatelja). Refren mora biti jasniji I cišci. 17 -  
Ako koristite lagani, svijetli reverb može doci do izražene sibilance, tada koristite de-esser.  
18 – Mali ambijent reverb može skriti male nesavršenosti. 
19 – Ako ste snimili lagani (tihi) dio kojemu je noise gate odrezao kraj, dodajte samo malo reverba da ublažite  
rez. 
20 – Vokali- Možete koristiti dva reverba na vokalima. Prvi je da oživi glas, a drugi je klasicni. 
21 – Prateci vokali zahtijevaju reverb sa ranim refleksijama (early reflections) koji ce ih pojacati. 
22 – Prateci vokali mogu ispasti sa dužim reverb "repom" jer želimo da budu iza glavnog vokala. Možete smanjiti  
reverb na nekim mjestima gdje želite naglasiti pratece vokale. 
23 – Kada snimate vokal dodajte reverb u slušalice jer to može pomoci tocnosti intonacije. 
24 – Obicno se na vokalima koriste Plate reverbi. 
25 – Popularni trik za reverb je : jedan na bubnjevima, drugi na vokalu, a treci za sve ostalo. 
26 – Kratki reverb je dobar za brze pjesme, a dugi za balade. 27 - Kratki mogu zvucati  
metalno I neprirodno, ali u cjelokupnom miksu zvuce odlicno. 
28 – Long times reverbi zvuce tajanstveno I jezovito ali "potapaju" miks. 
29 – Koristeci EQ ispred reverba skidate one frkvencije koje pojedini instrument cine neprirodnim ili mumljavim. 
30 – Non-linear reverb ce ojacati zvuk prije propadanja umjesto da odmah propadne. 
31 – Bubnjevi – Kasa odlicno zvuci sa gated I ambijent reverbima gdje se refleksije brzo prekidaju. 
32 – Doboš cesto odlicno zvuci sa plate reverbom jer je jasan I ima kratki atack. 
33 – Tomovi ne trebaju mnogo reverba ili uopce, iako ih kratki reverb može uciniti jacima. 
34 – Opcenito, kasa treba najmanje reverba, doboš najviše, dok ostali izmedu. 
35 – Cinelama dodajte plate ili ambijent reverb ali bez repa. 
36 – Cinelama možete dodati medium hall da produžite "odumiranje" kratkih tonova. 
37 – Perkusivni zvukovi naglašavaju reverb, pa ih treba uciniti "sušim" od ostalih instrumenata. 
38 – Zamislite instrumente u praznoj prostoriji. Stavite manje reverba na instrument koji želite da zvuci bliže I  
obratno. 
39 – Ako Vam reverb zamucuje, smanjite mu niske frekvencije na ulazu. 
40 – Gitarama dodajemo Bright plate reverb. 
41 – Za zvuk "Pink Floyd" : kompresirajte gitare I koristite široki jasni svijetli hall reverb. 
42 – Mnogi reverbi su mono in- stereo out. 
43 – Rasporedite izlaze skroz lijevo-desno da dobijete maksimalni dojam prostornosti. Za precizno pozicioniranje  
zvuka koristite mono reverb rasporeden tako da nade "suhi" zvuk. 
44 – Sprijecite signal prije reverba jer to cesto izbacuje njegov neželjeni "rep". 
45 – Za naglasiti zvuk, ugasite mu reverb da bi ga istaknuli. Ucinite to za vrijeme miksanja. 
46 – Što je pjesma aranžmanom gušca, treba joj manje reverba I obratno. 
47 – Pre-delay 70-120 ms dodaje prostor izmedu suhog zvuka I reverba. Ovo može vokalu dati cistocu. 
48 – Dodavanje reverba nakon Flangera dati ce nježniji zvuk buduci da višestruki delay reverba razbija oštrinu  
kruga (flanger rate) flangera. 
49 – Jedan od najcešcih problema demo snimaka je previše reverba! 
 
-------------------------------------------------------------------------------------- 
 
DELAY – SAVJETI I IDEJE 
 
1 – Kratki delay se koristi za stvaranje ambijenta kao da se ozvucava izbliza. 
2 – Delay od 10-30 ms može koristiti za podebljanje zvuka. 
3 – Delay od 30-60 ms daje efekt dvostruke trake (double tracking), a možemo dodavati I modulacijske efekte da  
dobijemo razne varijacije. 
4 – Dugacki dileji su u glavi percipirani kao diskretni eho. 
5 – Koristeci kratki delay (20 ms) pretvaramo mono zvuk u pseudo stereo zvuk. 
6 – Reverse delay. Ili u doslovnom prijevodu: obrni dio, dodaj delay, pa onda opet obrni. Sada eho vodi u glavni  
zvuk. 
7 – Kratki dileji sa puno feedbacka daju metalni zvuk. Korisni su za bubnjeve I vokale. 
8 – Koristite mid-time delay sa puno jeke (???) 
9 – Ako vam delay nema visokih frekvencija, provucite zvuk najprije kroz ekvilajzer. 
10 – Vokali- Obicni efekt, posebno za balade je stavljanje eha na kraju. 
11 – Za lepršav vokal koristite delay usporedan sa brojem "beatova" (BPM) + 50% BPM. Neka bude malo  
primjecen u miksu. Reverba dodajte po ukusu. 
12 – Postavite dva dileja na oko 6 ms I rasporedite ih 50 % na svaku stranu. Tada podignite "pitch shift" jednog za  
+8 a drugog na –8 centi za pojacati vokal I skriti neke sitne nepravilnosti. 
13 – Postavite delay time izmedu 50 I 100 ms sa malo feedbacka za staromodni (rockabilly) vokal. 
14 – Dodajte delay samo na odredene rijeci I fraze. 
15 – Postavite gate na visoki prag (threshold) I onda koristite delay. 
16 – Korištenje jeftine delay pedale može stvoriti buku, dajuci efektu više karaktera, nego što ga imaju skupi delay  
pluginovi. 
17 – Možete simulirati delay u midiju, tako da uzmete kopiju trake I povucite ju malo prema natrag uz lagano  
reduciranje glasnoce. 
18 – Pošaljite vaš delay kroz auto-wah efekt. Svirajte sa periodom waha tako da se usuglasi sa ritmom jer svaki  
eho ima drugaciji ton. 
19 – Podesite delay da ucini feedback beskonacnim I koristite uz ostale modulacijske efekte (phaser, chorus,  
flanger, wah) za dobiti neobicne zvukove. Naknadno koristite ekvilajzer za ograniciti frekvencije. 
20 – Gdje je delay korišten sa "paningom", provjerite mono mix, da se uvjerite kako su dileji onakvi kakvi želite. 
21 – Današnji dileji mogu biti sinkronizirani sa tempom, napravite "autopan" prema ritmu. To ce ojacati ritam. 
22 – Koristite automatiku sa sekvencera na PC-u za prilagodavanje feedbacka dileja tako da se penje I spušta. 
23 – Postavite feedback za produžavanje I dodajte modulacijski efekt da dodate neobican dojam. 
24 – Vokali – Dodajte kratko-srednji plate reverb, a onda delay rasporeden široko da daje vokalu povecavajuci  
dojam prostora I isprsi ga van.
  
	
   | 
  
 
  | Upis 23.01.2011 - 01:54 | 
  
	
   | 
   
  | 
	
   | 
  
	
   | 
  
 
  
	
	 
	  Pocasni Clan  3801 Upisi  - BDJ Sekretar Chefa  Opomena u Forumu: 0
	   | 
	  
	 
	    | 
	  
	 
   | 
  
	Hmmm, ovo je ako se ne varam tutorial koji je Iskren pravio prije godinu - dvije. 
	
   | 
  
 
  | Upis 23.01.2011 - 02:15 | 
  
	
   | 
   
  | 
	
   | 
  
	
	 
		
	  | RE: Re: Saveti za dobar mix | 
	      | 
      
	 
   | 
  
 
  
	
	 
	  VIP Clan  2607 Upisi  - BDJ Kralj  Opomena u Forumu: 0
	   | 
	  
	 
	    | 
	  
	 
   | 
  
	Citat Original napisan od DJ Sedin 
 
Hmmm, ovo je ako se ne varam tutorial koji je Iskren pravio prije godinu - dvije. |  
 
  
 
hmm Sedine nezz, ali znam za ovaj tutorial sto je Iskreni pravio Ulogujte se da bi ste vidjeli ovaj Link... 
	
   | 
  
 
  | Upis 23.01.2011 - 02:22 | 
  
	
   | 
   
  | 
	
   | 
  
	
   | 
  
 
  
	
	 
	  User  1370 Upisi  - BDJ VIP  Opomena u Forumu: 0
	   | 
	  
	 
	    | 
	  
	 
   | 
  
	Auuuu koliko je ovo dugacko,ali vredi procitati ^_^  
Svaka cast onome ko je pisao  
	
   | 
  
 
  | Upis 23.01.2011 - 07:25 | 
  
	
   | 
   
  | 
	
   | 
  
	
   | 
  
 
  
	
	 
	  VIP Clan  1301 Upisi  - BDJ VIP  Opomena u Forumu: 0
	   | 
	  
	 
	    | 
	  
	 
   | 
  
	Ovakvo nešto sam čitao prije nekih godinu i pol ako se ne varam, i tada nisam imao blage veze o čemu se radi     
 
Sad se mogu pohvaliti da sam barem pola ovoga skinuo ovdje, ali kad tad cu skinuti sve.... 
 
Cvrk hvala na ovome    
	
   | 
  
 
  | Upis 23.01.2011 - 09:25 | 
  
	
   | 
   
  | 
	
   | 
  
	
   | 
  
 
  
	
	 
	   1495 Upisi  - BDJ VIP  Opomena u Forumu: 0
	   | 
	  
	 
	    | 
	  
	 
   | 
  
	isuse mili,veliko je,al moš svašta naučit 
	
   | 
  
 
  | Upis 23.01.2011 - 10:13 | 
  
	
   | 
   
  | 
	
   | 
  
	
	 
		
	  | RE: Re: Saveti za dobar mix | 
	      | 
      
	 
   | 
  
 
  
	
	 
	  VIP Clan  1504 Upisi  - BDJ VIP  Opomena u Forumu: 0
	   | 
	  
	 
	    | 
	  
	 
   | 
  
	Citat Original napisan od DJ^Amce 
 
Auuuu koliko je ovo dugacko,ali vredi procitati ^_^  
Svaka cast onome ko je pisao  |  
 
  
	
   | 
  
 
  | Upis 23.01.2011 - 11:55 | 
  
	
   | 
   
  | 
	
   | 
  
	
   | 
  
 
  
	
	 
	  VIP Clan  2607 Upisi  - BDJ Kralj  Opomena u Forumu: 0
	   | 
	  
	 
	    | 
	  
	 
   | 
  
	ma nista smao se vi posluzite    istina je da je dugacko ali jbg vredi procitati   
	
   | 
  
 
  | Upis 23.01.2011 - 14:18 | 
  
	
   | 
   
  | 
	
   | 
  
	
   | 
  
 
  
	
	 
	  VIP Clan  2704 Upisi  - BDJ Kralj  Opomena u Forumu: 0
	   | 
	  
	 
	    | 
	  
	 
   | 
  
	Imam sve ovo, ali djaba jos teorija, dok malo prakse ne steknem.   
	
   | 
  
 
  | Upis 23.01.2011 - 14:23 | 
  
	
   | 
   
  
	 
	 	
	    | 
	  Deejay Djoko | 
	    | 
	  
	 
   | 
  
	
   | 
  
 
  | 
	
   | 
  
	imam jedno pitanje...ako mogu postavit ovdje.... 
	
   | 
  
 
  | Upis 23.01.2011 - 14:34 | 
  
	
   | 
   
  | 
	
   | 
  
	
   | 
  
 
  
	
	 
	  VIP Clan  3743 Upisi  - BDJ Sekretar Chefa  Opomena u Forumu: 1
	   | 
	  
	 
	    | 
	  
	 
   | 
  
	Hvala na ovom 
	
   | 
  
 
  | Upis 23.01.2011 - 15:38 | 
  
	
   | 
    
 
 
	 | 
  |